Veckan & förvärkar

publicerat i Allmänt;
Tisdag förra veckan hade jag en riktig energi-dag, gick totalt 9 km. Det har jag knappt gjort på hela graviditeten haha. Det kan ha varit den sista för sen gick det snabbt utför...
 
Men anyway. Det var jättehärligt väder, riktiga vårkänslor. Promenerade till barnmorskemottagningen för att lämna ett urinprov. Sen gick jag till Volta och tog ett bord för lunch med Jenny. Vi har inte setts sen i somras tror jag så det var riktigt kul att catch up. Kan inte fatta att Kevin fyller ett år snart. Man märker verkligen hur tiden går på de små. Sen promenerade jag hela vägen hem också. Fick typ inte ens bäckensmärta efteråt, däremot vaknade jag på natten och hade sjukt ont i benen och fick ta en alvedon men det var det värt.
 
Sen hände inte mycket ons-fre. Tror jag hade en del energi kvar på onsdagen men tors-fre var som en käftsmäll, var helt sjukt trött. Torsdag morgon gick jag till MOS direkt efter lämning för att handla, sen när jag kom hem blev det soffläge resten av dagen (när jag hade lagat mat såklart). Fredagen låg jag bara i sängen och sov till och från hela dagen typ.
 
 
Det kommer inte direkt bli lätt med en bebis sen men skillnaden är att vila/sömn faktiskt gör skillnad. När man är höggravid spelar det liksom ingen roll hur mycket man vilar och sover för man är fan att vrak i vilket fall som helst, utom de små fönstren av energi som plötsligt kan dyka upp men snabbt försvinner igen. Det senaste är att jag känner mig jättevarm hela tiden nu som att jag typ är i klimakteriet. Inte skönt.
 
I fredags hade Milo varit lite dålig i magen så vi fick hämta någon timme tidigare. Sen har jag varit asrisig i kistan men är det fortfarande idag måndag så tänker att det är någon sorts slutet-av-graviditeten-"rensning" snarare än att han smittat mig med något. Tommy har inte blivit sjuk i alla fall. Tillsammans med detta är jag också ganska illamående :( , värsta på många månader. Så fick förnya mitt recept på medicin mot det ÄN en gång. Men nu måste det väl vara den sista, om inte annat så räcker väl tabletterna tills jag ska föda. ;P
 
Helgen var tuff. Jag har inte mått bra alls och varit dränerad på energi på en ny nivå. Tommy har storstädat och Milo har röjt runt som vanligt.
 
Igår trodde vi att förlossningen skulle komma igång för jag hade så mycket smärtsamma förvärkar. Oregelbundet men hela dagen mellan 8-15 tills det dog ut helt. Sen gick vi ut en stund, var så skönt med frisk luft. På natten var det igång igen mellan 23-02 så jag inte kunde sova, men sen dog det ut igen och jag somnade, och ingenting sen dess.
 
Lite nytt Duplo i försenad julklapp :)
 
 
Har frågat runt och researchat och tydligen kan det vara såhär i flera veckor så behöver inte alls betyda att han kommer komma tidigare. Förra gången hade jag aldrig några smärtsamma sammandragningar innan igångsättningen. Och just för att jag blev igångsatt så har jag ingen aning om hur det ska börja heller. Är orolig över att det ska gå för fort, har hört så många skräckhistorier om det usch. Jag måste ha min epidural. :O Så jag kommer inte spela hjälte och hålla ut hemma så länge som möjligt haha, nä de får gott ta emot mig i tid..
 
Men vi känner oss inte alls redo och fick lite smått panik när vi trodde det skulle komma igång. Jag har ju inte ens min godishink från Hemmakväll än, det går ju inte. Vi behöver fortfarande ta upp lite grejer från källaren; liggdelen till vagnen, liggdelen till matstolen, och tror det ska finnas mer babykläder. Men jag har beställt ersättning, en ny skötbädd och lite fler omlottbodys. Behöver också köpa nån present till Milo från bebisen.
 
Försöker ta det som det kommer men inte längre räkna med att vi har flera veckor kvar för man vet aldrig. Igår var han officiellt färdigbakad så nu kan han faktiskt komma när som. Hoppas han vill stanna till april i alla fall. Även om jag är fruktansvärt trött på att vara gravid nu. Så jobbigt som det har varit denna gång tror jag verkligen inte att jag kommer sakna det någonsin igen.

Kommentera inlägget här :