Sista dagarna på Öland

publicerat i Allmänt;
Måndag: På förmiddagen spelade männen golf. Vi tjejer promenerade till ICA en sväng, jag köpte bl a en ny bok (kunde ju inte gå boklös sista dagarna). På eftermiddagen skulle vi bubbla i spa:t i hamnen som vi alltid gör när vi är på landet, så mysigt. Första halvtimmen sov Milo, sen fick han sitta i vagnen och titta på lite. Han såg jättesurt på oss haha, men var inte gnällig. Vi satte på musik åt honom så han dansade lite men fortsatte se sur ut, hahaha. Såg jätteroligt ut.

Min lilla klätterapa klättrade högst upp i vagnen

I lilla sängen på landet

Siri blåser bubblor. De två är verkligen förtjusta i varandra, så gulligt 💗

Sen blev bubbelvattnet svalare så han hade kunnat bada med oss men han ville inte, han verkade vara rädd för jacuzzin? Och så fick han krypa runt lite emellanåt medan vi badade och bastade. Blev inget bad i havet dock, blåste på tok för kallt tyvärr. Badpremiären får bli i Kroatien istället. 😍 På kvällen åt vi grillmiddag i vanlig ordning. Rotisseriekyckling, såå gott. Milo fick resterna till lunch dagen därpå för vi åt alltid middag i samband med nattningsproceduren (så jag och Tommy fick typ aldrig äta samtidigt haha).

Tisdag: Sista dagen. På förmiddagen spelade alla golf utom jag, Alle och Siri. Och Milo då. Han spelade dock lite med miniklubbor vid stugan, han har lärt sig fatta i vilken ände man ska hålla och att man ska slå bollen med klubban. Så gullig. Vi tog det lugnt, lekte med Milo i gräset.

På eftermiddagen åkte vi till Trollskogen för att promenera/hajka där. Milo åkte bärsele, först med farmor och sen med farbror. Han tyckte det var jättekul att skumpa fram där och titta på alla roliga träd och grejer i skogen. Det var såå mysigt. Dessutom åt man glass både vid ankomst och när vi skulle hem hehe.

Gruppfoton vid ett shipwreck i trollskogen

Onsdag (igår) var hemresedag. Jag packade i två timmar haha. Var tvungen att packa strategiskt; en del saker, bl a mina och Tommys kläder, blöjor m.m lämnade vi kvar så får Eva och John köra hem dem när de åker hem om några veckor. Sånt vi inte kommer behöva. För att ha så lätt packning som möjligt när vi flyger. Blev ändå tre väskor plus två ryggsäckar haha. Att en så liten person kräver så mycket packning.

Resan hem gick mycket smidigare än dit. Framförallt för att vi fick skjuts till flygplatsen och inte behövde ta bussen. Vi åkte ca 10.30, Eva körde oss. Var framme lite tidigt men hellre ha god tid på sig än att stressa. Och Milo hann sova innan vi boardade, dock bara 20 min för han vaknade så fort vi gick på men han var ändå inte grinig av att sova så kort. Däremot var det ett lite större barn, ca 2-3 år som var heelt galen och vägrade sitta ordentligt så att vi nästan fick taxa tillbaka till gaten. Tyckte så synd om den pappan som flög själv med honom. Men lite mesig var han allt, sa inte till ordentligt.

Matade Milo medan vi väntade på väskorna vilket gick asfort. Och så tog vi taxi hem. Var helt slut, hade inte sovit så bra sista natten så hade inte orkat annat. När vi kom hem körde jag direkt en tvätt, Tommy gick ner till thai:en och köpte mat. Milo fick krypa av sig, han lekte med dammsugaren i typ en halvtimme haha. Han var så glad av att vara hemma, var som att se en hund komma hem. Kul att han känner igen sitt hem i alla fall. Och somnade som en stock vid 18 och har sovit superbra inatt. Jag har sovit typ tio timmar och det behövdes verkligen.

Nu är vi då hemma och mellanlandar, imorgon bitti går flyget till Kroatien! Wooop.