Shopping & brunch

publicerat i Allmänt;
I söndags mötte vi upp farmor halvvägs och sågs på Gröna Stugan. Tommy åt en köttbullstallrik till lunch, Milo fick våfflor till mellis och jag njöt av en sockerfri Festis och latte. Det var skönt att komma ut i friska luften och det börjar bli vårigt ute nu, äntligen. Kan inte säga att ljuset gör mig *piggare* direkt då jag är så slut just nu, men däremot mer vaken på ett annat sätt.
 
Nu börjar jag längta efter att kunna ta ett glas bubbel, men kommer ta det väldigt lugnt första månaderna (som när Milo föddes), för jag fick väldigt mycket ångest av alkohol i början - även små mängder.
 
I måndags träffade jag Emma som är föräldraledig med lilla Noel. Vi hinner vara föräldralediga några månader tillsammans, mys. Hon fick mig lite taggad på att ha två små. Än så länge har jag mest bävat, haha. Sen blir det ju olika för alla men man vill ju gärna försöka ha en positiv inställning.
 
Nom nom
 
Dagarna går fort bara man har någon aktivitet planerad och ibland behövs inte ens det om man har mycket att göra hemma. Lite som under föräldraledigheten. Men skönare eftersom jag inte är lika låst och mer fri att göra saker utefter mina egna behov och inte någon annans. Sen är det ju ingen semester direkt, särskilt inte nu de senaste veckorna med den här fruktansvärda huvudvärken... blir tokig. Igår natt hittade jag några triggerpunkter så verkar vara de som är boven igen. Det var ändå längesen nu. Måste börja massera ut dem så jag kan bli av med skiten snart.
 
I tisdags fick jag ställa in planerna p.g.a huvudvärk tyvärr. Blev en väldigt tråkig dag med mest vila. Saknade verkligen sällskap på dagen och såg fram emot hämtningen. Milo har *peppar peppar* varit så mysig och lätthanterlig på sistone, han leker så fint med sina bilar och är så glad och mysig för det mesta. Njuter av det så länge det varar. ;)
 
Igår träffade jag Miranda i Solna centrum när de öppnade direkt kl.10. Vi bytte först lite böcker. Jag hade med hela ryggsäcken full. De Miranda inte fick med sig skänkte jag till Stadsmissionen. Måste börja göra det med jämnare mellanrum, vill inte samla på mig massa böcker hemma. Nu när vi har så galet mycket bebissaker. Vet inte ens var vi ska ha bebiskläderna... Milos byrå är knökfull och våra garderober likaså... just nu står de i Tommys gamingrum i massa olika påsar som vi stuvade undan dem i när Milo vuxit ur dem.
 
Sen blev det lite lagom shopping i en timme. Så mysigt att köpa saker direkt i butik för en gångs skull, det gör jag nästan aldrig längre. För att jag inte orkar och det är så bekvämt att beställa hem. Det blev i alla fall ett set med hoodie och mjukisbyxor + en skön bh från New Yorker. Jag dumpade ju ett par mjukisbyxor när vi mellanlandade i Dubai för att Milo hade kissat ner mig så var ju tvungen att ersätta dem, haha. Riktigt sköna kläder, tänkte att jag ska ha dem när vi åker in till förlossningen om de inte råkar vara i tvätten då.
 
Och så köpte jag även fyra böcker (betala för tre) från Akademibokhandeln, för jag har faktiskt ganska få olästa böcker kvar hemma. Tänkte att det var bättre än att göra en megabeställning från Bokus som jag brukar. För när bebisen kommer kommer jag inte hinna eller orka läsa så mycket de första månaderna ändå. Skönt att vara lite mer mentalt förberedd på vad som ska komma, denna gång. Ha lägre förväntningar på vad man kommer hinna göra. Dvs typ ingenting förutom att ta hand om bebis i början, haha.
 
Slutligen blev det brunch på Lemon Garden. Alltså älskar det stället. Vi tog varsin avokadotoast, pannkakor, smoothie och latte. Det blir egentligen för mycket mat men man vill ju ha både något matigt, men även pannkakor är ett måste. Får ta lemonad istället för smoothie nästa gång dock så blir det lite mindre mättande. Jag har provat olika pannkakor varje gång, denna gång blev det Ferrero Rocher, MUMS. Första typ halvtimmen var vi ensamma där, så skönt haha. Man får ju passa på när man kan mitt i veckan.
 
Shopping
 
Idag är en lugn dag igen. Har lagat mat till killarna, vi är in between HelloFresh-rätter så idag blev det ett recept online på spagetti bolognese som jag har gjort tidigare och som uppskattades. För mig själv blir det bara mellis idag, känner mig typ fortfarande lite mentalt mätt efter brunchen igår haha. Och har ta mig fan fortfarande svårt för hemlagad mat. Hoppas det där försvinner efter graviditeten.
 
Sen har jag plockat undan och kör Dammy. Det behövdes verkligen, vi har inte dammsugit på år o dar för har inte orkat plocka upp från golvet...
 
Lämningarna går bra igen efter bakslaget med resan. I morse gick han iväg, vinkade och sa hejdå istället för att gråta efter mamma. <3 Så mycket skönare att lämna.
 
Nu måste jag lägga mig en stund och försöka bli av med huvudvärken. :/

Kommentera inlägget här :