Mysig helg, ny säng & barnmorskebesök

publicerat i Allmänt;
Torsdag-fredag förra veckan var lite långtråkiga utan planer. Torsdag fick jag en del städning gjord, det behövdes. Och så hade jag lönesamtal med min chef.
 
Fredag var fan sista gången jag gick till Coop Sundbypark. Sämsta butiken, flera gånger nu har de sålt varor som gått ut. Jag råkade köpa med mig en yoghurt som gått ut en vecka tidigare. Oacceptabelt. Kommer aldrig gå dit igen. Synd för det var en bra barnvagnspromenad. Får handla i MOS istället framöver, förutom på vår lokala ICA då men den är så liten.
 
Lördag var hemmamysdag, det var riktigt ruggigt väder. Milo tog en lång nap, jag läste en stund men sen blev jag så sjukt trött att jag också var tvungen att sova. Det är på sätt och vis bra att jag kommit in i dagnapandet igen, det kommer behövas snart igen när bebisen kommit. Innan Milo kunde jag typ inte sova på dagen, det tog extrem sömnbrist och minst någon månads träning innan jag kom in i det. Men jag verkar ha kvar den förmågan från när han sov dåligt på nätterna. ;P
 
Sovrum för en tvåbarnsfamilj
 
När han vaknat monterade "vi" (Tommy) ihop Milos nya säng. Känns fortfarande overkligt att vi ska få en ny familjemedlem snart. Snart blir vi fyra. Originalplanen var att alla sängarna skulle stå bredvid varandra, men den var bredare än beräknat så det fick inte plats. Istället för spjälsängen stå vid fotändan av vår säng. Då blir det inte direkt en bedside crib som vi hade med Milo i början, men förhoppningsvis går det ändå. I värsta fall får väl bebisen sova hos oss i nestet precis i början. Sen köpte vi med oss middag från thai:en och det var den lördagen.
 
Igår var en mysig dag. Det har gått jättebra för Milo att sova i sin nya säng, han känns så stor nu, vår lille kille. Men han har aldrig haft problem att sova i andra sängar när vi rest t ex så förväntade mig inget annat. Han tog en lång nap igen och jag gjorde en favorit i repris med lite läsning + mer nap hehe. Så skönt att somna när man blir dödstrött helt plötsligt.
 
Efter hans mellis gick vi ut i kylan. Det var i alla fall sol. Gick till Överjärva gård, Milo fick både gå själv och åka lite vagn. Tur att han gick med på att sitta i vagnen en stund i alla fall, annars hade vi aldrig kommit fram haha. Hade hoppats på att se får men de verkade inte vara ute än. Så blev bara att se några höns och tuppar.
 
Sen promenerade vi vidare till Brödernas i Ulriksdal och åt middag där. Minns när vi var där för första gången, när Milo var fyra månader, satt i mitt knä och fick flaska till middag. Nu fick han en egen juniorportion. Så mysigt. Och när vi kom hem var det direkt dags att natta, så skönt. Han hade fått ett morgonbad istället för kvällsbad p.g.a bajsolycka haha, så det slapp vi.
 
Och det var en skön nattning, han somnade som en stock efter allt promenerande. Jag hade svårt att somna dock så satt uppe och läste en stund. Sen fick jag gå upp och kissa hundra gånger som vanligt, suck. Har börjat få lite sammandragningar på kvällarna också. Känns pirrigt att det snart är dags. Förlossningen är jag taggad på, bebistiden lite mer blandade känslor hehe.
 
 
Idag hade vi en jättemysig lämning. Milo kramade mina ben läänge, trodde han skulle bli ledsen men när han var klar sprang han iväg och lekte. Jag gick hem, hängde tvätt och preppade ingredienser till middagen.
 
Sen var det dags att bege sig till barnmorskan. Skulle egentligen dit i fredags men de bokade om då hon var sjuk igen, trist. Nu har jag gått lika många gånger till två olika. Det var sammanfattning men blev ett väldigt kort besök ändå. Jag ville bara lägga fram att jag vill ha epidural och att jag inte vill amma. En medicinsk sammanfattning hade hon redan skrivit. Magen hade dock växt långsamt igen sen sist, så hon bokade in ett extra besök nästa vecka för att mäta den igen. Var ju på ett tillväxtultraljud i februari som såg bra ut så hoppas det fortfarande gör det. På söndag är han officiellt färdigbakad därinne. <3
 
Jag köpte bagels och fyndade en bok på rea från ICA Maxi. Lagade mat när jag kom hem, sen har jag läst ut en bok och börjat på en ny. Hade behövt ta en nap idag med men ville läsa och nu blir det för sent, bara en timme kvar tills det är dags att hämta.

Kommentera inlägget här :