Påsklovet & sista barnmorskebesöket innan BF

publicerat i Allmänt;
Vi överlevde påsklovet, haha. Dagarna var ganska lika varandra. Chill hemma på förmiddagen, 2-3 timmars skön paus när Milo sov och sen ute en stund på eftermiddagen då Milo fick leka i någon lekpark.
 
I fredags var Tommy ute med grabbarna så jag och Milo myste själva på kvällen. Han brukar oftast vara mer lugn och snäll när den ena föräldern är borta, det är ju snällt av honom. ;)
 
I lördags kom mormor på besök. Hon hade med sig massa presenter som vanligt. Och hennes gubbe hade lagat fläsklägg till Tommy haha. Milo fick leka med nya leksaker och så gick vi ut en stund. Var riktigt skönt och vårigt ute den dagen, innan bakslaget kom.
 
I måndags var vi bara hemma. Det var skönt för jag var jättetrött. Tommy tog äntligen upp liggdel till barnvagnen och barnstolen från källaren och monterade ihop dem, och igår tog jag upp babygymmet och en del leksaker. Så nu är alla grejer redo också. 
 
 
Och igår var påsklovet slut, tillbaka till förskolan. Det gick bra att lämna, Milo tittade efter mig en stund men grät inte. Och idag när de skulle vara inne p.g.a kylan och halkan, hittade han direkt någon rolig leksak och brydde sig inte ens om att säga hejdå haha. Men hellre det än att han är ledsen.
 
Igår var det himla skönt att få tid för sig själv, tystnad, kunna laga mat, tvätta och plocka i lugn och ro. Det ser ganska okej ut hemma för en gångs skull... får njuta av det så länge det varar för när bebisen kommer lär det vara konstant kaos första månaderna. Kräkhanddukar överallt osv. I remember the times.
 
Idag hade jag sista barnmorskebesöket innan BF. Nästa är inbokat till den 15e, två dagar efter BF. Hoppas inte jag kommer gå på det, vill ju att han ska ha tittat ut innan dess. Lite trist att sista besöket var så långt innan, förra gången hade jag det bara två dagar innan.
 
Innan besöket handlade jag lite på ICA Maxi som vanligt. Köpte en till present från bebis till Milo, så han ska få Bluey-leksaker och en lastbil.
 
Allt såg bra ut idag, alla värden, bebishjärtat och magen var tillbaka på sin kurva, yay. Skönt såhär på sista besöket. Men så konstigt att jag hade så mycket förvärkar förra söndagen och sen absolut ingenting sen dess, inte en enda sammandragning ens på en och en halv vecka. Så nu känns det snarare som att jag kommer gå över tiden, suck. Nu vill jag bara att han ska komma ut.
 
Men den bästa tajmingen vore om förlossningen var under helgen, så Tommy inte behöver "slösa" pappadagar på den också och vi maxar ledigheten tillsammans de tio dagar han får. Gärna denna helg tack. ;P

Kommentera inlägget här :