Få-tiden-att-gå-shopping

publicerat i Allmänt;
Hemma igen efter en mysig dag.
 
I natt sov jag katastrofdåligt, sämst hittills. Först hade jag svårt att somna trots trött, gick och la mig typ 19.30 men lyckades inte somna förrän närmare 22. Och sen bara någon timme senare blev jag väckt av att Milo låg och hostade aslänge (!), suck. Fattar inte vad det är om, han är inte sjuk i alla fall. Men låg och stressade upp mig över att jag skulle behöva vabba också... sen lyckades jag somna om någon gång efter midnatt så borde väl inte varit så trött men var ett vrak i morse.
 
Igår fick Milo syn på sina nya sneakers och ville direkt ta på dem, trots mitt i middagen haha. Han är besatt av skor just nu (:
 
Efter lämning handlade jag frukostfrallor och åt frukost, tog en dusch och sen gick jag och la mig i sängen för att ta en välbehövlig nap. Kroppen var uppe i varv och trodde inte jag skulle lyckas somna så satte igång en meditationsgrej på Spotify (som jag brukade använda för att lyckas somna om när Milo var nyfödd) och den gjorde underverk. Hennes sömniga röst gjorde att jag lyckades somna typ på en gång och vaknade strax före 11. Underbart med två timmars nap.
 
Sen skulle jag träffa Miranda i MOS vid 12.30 men åkte lite tidigare. Igår handlade jag till Milo och idag var det dags för något till mamman och pappan. Köpte till Tommy först och sen gick jag till Åhléns som har rea på handdukar. Blev sugen på lite småhanddukar som man torkar händerna på, de hade för 60kr/st så köpte i fyra fina färger. Blir mysigt med lite nya handdukar när hemmet kommer vara i bebiskaos snart.
 
Göda bebis ;)
 
När Miranda kom blev det pannkakor på Choco Mania. Mitt och Tommys första-dejt-ställe hehe. Jag tog ett par amerikanska pannkakor med bär och rosa choklad. Lagom portion. Och latte + cola. Efter det browsade vi lite mer butiker. Igår hade jag spanat in tröjor från BikBok och Gina Tricot som jag funderade på att köpa, men blev istället från Pull & Bear och Uniqlo. Så smidigt, båda har självscanning nu och man lägger bara ner plagget i en "varukorg" så scannar den automatiskt. Särskilt smidigt på P&B för tycker de har haft så dryg personal, som man helst inte vill ha kontakt med. Två randiga tröjor blev det.
 
Vi spanade lite till och sen tog jag bussen hem igen för att hinna ta det lugnt en timme innan det är dags att hämta Milo.
 
Dagens få-tiden-att-gå-shopping
 
Har haft lite sammandragningar emellanåt, dock sällan och de gör inte ont så tror fortfarande lillebror kommer tidigast nästa vecka... suck. Idag har jag ont högt upp i magen också, känns som att livmodern typ skaver mot revbenen. Nu har jag inga fler sociala planer bokade heller, ska se över det för jag kommer bli tokig annars. Särskilt nu när jag inte orkar promenera. Ingen mer shopping nu haha.
 
Har även beställt en sån stå/sittbräda till vagnen, på rea, för 1200 (!). För lite plast. Vi försökte hitta på marketplace men utan framgång. Hoppas verkligen Milo kommer gilla den nu... man får ju inte tillbaka hela summan när man säljer sen.

Kommentera inlägget här :