BF-veckan är här

publicerat i Allmänt;
Nope ingen bebis denna helg. Onwards! Nu kan i alla fall Tommy vara hemma minst t.o.m 22a då förskolan har stängt så det är bra i alla fall. Blir tufft med nyfödd och galen toddler samtidigt haha. Om han ens kommit den 22a... men det får vi ju hoppas.
 
Torsdag-fredag hände inte mycket alls, vill minnas att jag var väldigt trött. Och så var det ju pissigt vinterväder, plus att jag hade sån bäckensmärta att jag knappt kunde gå. Soffläge. Läste en hel del, tror jag plöjde en riktigt bra bok på typ två dagar. Får passa på nu, vet ju nu att under de första månaderna med nyfödd har jag varken ork eller tid till att läsa.
 
Efter de händelselösa dagarna såg jag faktiskt fram emot helgen och att umgås hela familjen. Annars har helgerna varit ganska jobbiga på sistone p.g.a gravidtrötthet och Milo kräver en del aktivitet haha. I lördags körde vi vanlig förmiddagsrutin med hemmahäng och sen när Milo sov ca 2,5 h sov Tommy med honom och jag läste bok och drack te. Eller om det var Oboy. Är inne i en Oboy-period. Kanske bebisen som vill ha mer kalcium haha. Har i alla fall inte haft någon jordnötssmörsvecka denna graviditet som förra, phew för det är usch.
 
Kärleken till denna lilla varelse 💗 Så overkligt att jag snart ska älska en till precis lika mycket.
 
När de vaknat och Milo fått i sig mellis så tog vi bussen till MOS. Kan inte promenera dit just nu för både jag och Milo är alldeles för långsamma haha, hade knappt hunnit vara där innan det blev läggdags. ;P
 
Mötte Eva och Alle där som satt på Egon men Milo ville självklart inte sitta utan jag fick gå vidare med honom och vi hamnade på Lekia. Perfekt lekplats. Känns som lite mindre av en bakteriehärd än leklanden haha. Har verkligen ingen lust att bli sjuk/vabba nu så nära inpå förlossningen.
 
När vi lekt loss där gick vi vidare till biobaren/restaurangen allihop. Så bra ställe att hänga på, finns utrymme för Milo att springa runt (när någon vuxen orkar hänga på dvs). Först beställde vi in popcorn, gud vad han lyste upp när vi ställde ner dem framför honom haha. Han älskar popcorn. Goffade i sig så mycket att han knappt orkade pannkakorna till middag, så det var mest jag som åt upp dem haha. Och en Oreo milkshake. Så galet gott. Åt även popcorn och lite pommes så var sprängmätt sen och det är INTE skönt när man är höggravid kan jag säga.
 
Glömde bort tiden lite så vi kom nog hem lite sent, Milo blev grinig p.g.a trött. Dock är han fortfarande på vintertid typ, så han sover 19-06 nu istället för 18-05. Vilket i och för sig är bättre. Att få gå upp 06 istället för 05 gör enorm skillnad för mig. Orkar t.o.m vara uppe någon timme när han har somnat. Trots att jag inte sover särskilt bra just nu. Sen några dagar tillbaka är jag vaken två timmar varje natt, mellan ca 02-04. Samma visa varje natt. Och det gör skitont att vända på sig, känner verkligen att jag har ett huvud mellan benen nu...
 
Igår kom solen fram lagom tills Milo vaknat från napen, perfekt timing. Så vi tog en promenad, gick först till Gottig och köpte baguette och lite fika, och sen gick vi vidare till Mulle Meck-parken där Milo fick leka en stund. Jag fick för mig att testa en havrelatte. Det var inte så gott.
 
 
Har haft någon enstaka sammandragning nu på kvällen/natten, men nästan ingenting på två veckor, sen den dagen då jag hade förvärkar hela dagen och trodde det skulle dra igång. Men tror det var magsjukan/min risiga mage som utlöste det då. Nu tror jag inte han kommer förrän nästa vecka. Det är också då min app bedömer det som mest sannolikt. Däremot tycker den att chansen är större att han kommer denna vecka än om två (v 42) så det känns ju positivt. Orkar inte vänta två veckor till!
 
Min gissning är 17e. Känns som jag kommer få gå på sista barnmorskebesöket men att det drar igång någon dag efter det. Men egentligen har jag väl ingen aning. Det är frustrerande men får väl embrace:a att det är spännande också, att inte veta. Som med allt i livet.
 
Idag är jag glad och pepp i alla fall, trots så less på graviditeten. Milo var glad och mysig hela morgonen, det är fantastiskt vårväder, ingen jävla vinteroverall! Idag har han jacka och skalbyxor. Och vårmössa. Jag har lagat mat i vanlig ordning och kör en tvätt. Plockat undan lite. Känner mig både rastlös och trött på samma gång. Skulle säkert behöva en nap men vet att jag inte kommer komma till ro eftersom jag ska iväg efter lunch.

Kommentera inlägget här :