Vab, lunchdejter, hembesök av BVC m.m.

publicerat i Allmänt;
Dagarna rullar på här. Tiden går redan fortare än de första dagarna med Milo, tycker jag. Än så länge hanterar jag sömnbristen bättre, kroppen har vant sig vid att kunna somna om lätt och jag är inte alls lika stressad som när Milo var nyfödd.
 
I måndags var första dagen vi hämtade och lämnade på förskolan sen Nicholas föddes. Nya tider, 9-15 nu. Man känner helt klart av den där extra timmen på eftermiddagen med Milo haha. Han har sååå mycket energi nu. Trots alla timmar på föris så har han ändå massa energi kvar på kvällen. Vi hängde i lekparken utanför en stund och Milo tyckte det var jättespännande att se en katt i verkligheten. Sen var han extra mysig på kvällen, visade sig att han hade feber. Så det blev lite av en orolig nattsömn, han vaknade en gång och fick vara uppe en stund med pappa. Är så orolig att Nicholas ska bli smittad.
 
Tisdag mådde han redan bättre men var hemma från förskolan. Ah att underhålla en snart-tvååring hela dagen hemma samtidigt som en nyfödd. Inte lätt. Då är dagnapen guld värd. Under napen åkte Tommy till MOS och handlade medan jag stannade hemma och myste med Nicholas. <3 Båda killarna sov tre timmar i sträck så jag hade det chill.
 
 
Lagom till att Milo vaknade kom Tommy hem och hade med sig Alle som var ledig. Vi fikade och pratade ett tag, efter att jag hade fått ta en välbehövlig dusch haha. Och det var den dagen typ. Rutinen just nu är att Tommy nattar Milo, sen efter det är typ Nicholas mest vakna stund på hela dygnet. Precis som i magen. ;P Men jag brukar lägga mig i sängen med honom tills han somnar och sen lyfta över honom till nestet i spjälsängen. Hade jättegärna sovit med honom men vet att det inte är rekommenderat p.g.a säkerhet.
 
I onsdags var Milo tillbaka på förskolan vilket var skönt för oss. ;P Annars var det en ganska tråkig dag. Vi var bara hemma och städade bort det värsta kaoset inför fredagens bvc-besök.
 
Torsdag däremot tog vi oss ut på en lunchdejt. Promenerade till en japansk restaurang på Råsundavägen. Sååå skönt att kunna ta längre promenader igen, jag har inte ont någonstans och ingen mage att bära på. Tommy ville testa en ny ramen och jag tog en kycklingrätt. Det var helt okej, japanskt är inte min favorit.
 
Sen på eftermiddagen kom mormor och fick träffa Nicholas för första gången. Kort därefter gick vi alla till förskolan för att hämta Milo. Hans stå/sittbräda har kommit så han fick testa den för första gången, vilket var en riktig hit. Han ville inte gå av när vi kom hem men lyckades distrahera bort honom från ett tantrum genom presenter från mormor.
 
 
Fredag, dags för hembesök av bvc. Vi städade det sista och så var hon här ca 10.30. Himla trevligt att första besöket är ett hembesök tycker jag. Nicholas var i stort sett redan tillbaka på sin födelsevikt, skilde typ 30 gram. Så skönt, för Milo tog det flera veckor trots att han åt som en häst redan i den åldern haha. Men han gick ju också ner mycket mer.
 
Efter det promenerade vi till MOS och åt lunch (med ett glas bubbel, muuums) på Vapiano. Jag tog en pasta arrabiata. God men hade velat ha någon mer ingrediens än bara pasta och sås. Snodde några pizzakanter av Tommy också hehe.
 
När vi ätit gick vi till Hemtex. Eva hade tipsat om att de fått in hotellkuddar så jag köpte en till min kära man. Och till mig blev det en supermjuk hotellhandduk, tvål och duschgel. Nu när jag sett hur mjuk hotellkudden är så vill ju jag också ha... får kanske köpa en till mig också. Slutligen var vi på systemet, där har jag inte varit på åratal. Jag köpte med mig två Garage (som jag saknat!) och någon annan citron-alkoläsk till helgen. Har dock inte blivit att jag druckit något då jag tagit ett glas ute. Och känner typ att ett glas på en dag är min limit just nu. Kanske blir en Garage ikväll.
 
Igår kom Alle igen. Milo hostade så mycket och väckte sig själv så han sov bara 40 min, fast han brukar sova typ 2,5 h. Planen var att vi skulle till Överjärva gård och kolla på lamm och sen till Brödernas. Tänkte att vi kunde ta längre promenader igen då Milo älskade sin sittbräda. Ack nej... han satt på den i typ 30 sekunder, sen ville han gå. Så att hinna med både och var uteslutet.
 
Vi gick till Brödernas i Ulriksdal och det tog en timme eftersom vi gick i Milos takt. Kallt som satan var det också, hallå var tog våren vägen? Så skönt att komma in och värma sig. Alla fick hamburgare med pommes, och jag tog ett glas bubbel igen. Som var ett stort glas. Kände mig faktiskt lite påverkad av det haha. Och så fick jag huvudvärk sen. Men det var det värt.
 
Milo sprang runt, tur att det brukar vara så tomt där. Sen blev han jätteexalterad av att hälsa på en hund som ett par hade. Nicholas gjorde inte mycket väsen av sig utan sov mest i min famn. <3 Hundra gånger bekvämare att gå runt med honom på armen än inuti magen. Även om jag tror att jag kommer sakna att vara gravid så småningom också. Helt knäpp har jag blivit.
 
 
När vi kom hem fick Milo ett tantrum deluxe på typ en halvtimme. Han var såååå trött efter den korta napen och långa promenaden (men vi tog buss hem). Vi lyckades inte lugna honom utan insåg att han bara måste sova. Han däckade totalt redan vid 17.30 så där kom vår belöning efter den korta napen hehe. 
 
Hostmedicinen var slut och min apotea-leverans försenad två dagar i rad. Så jag tog bussen till MOS för att hinna köpa innan Milos nap. Egentligen var det Tommy som skulle ta en voi men han föreslog att jag åkte istället. Han såg att jag verkligen behövde en paus. Milo är ganska krävande just nu och ska kasta allting på golvet, så efter morgonpasset var jag ganska slut.
 
Borta mindre än en timme men det var en sååå återhämtande andningspaus. Hann lyssna på hela senaste release radar och spara två låtar. Snabbt in på apoteket och ICA, och sen hem igen med nästa buss. Nu sover alla killarna. Vill ta upp Nico och mysa med honom men han ligger och sover i sin stol så vill inte störa honom. Får se vad vi ska hitta på idag... det snöar och är snorkallt ute så känner inte för en långpromenad direkt. Med Milo blir allt en långpromenad. ;P

Kommentera inlägget här :